Bajta PR' NAS KULtura Uroš Zavodnik: Na Robu
Uroš Zavodnik: Na Robu PDF natisni E-pošta
Prispeval Jernej Kožar, foto: Danica Hudrap   
Ponedeljek, 05 November 2012 22:16

Uroš Zavodnik je filmski režiser, vendar kot vidimo mu tudi fotografija ni tuja. Film in fotografija imata ne nazadnje veliko skupnega, saj film zgodovinsko in sicer izhaja iz fotografije. Tukaj razstavljene fotografije pripovedujejo o ljudeh z roba. Govorijo o revščini, ki nas obdaja in govorijo o tem, kako se revščina vsakdan razrašča, čeprav živimo v družbi izobilja. Kar je seveda velik paradoks. Kot je kontradiktorno tudi vso to naše početje tukaj, saj občudujemo fotografije podob pekla v tem lepem in sterilnem prostoru.

Občudujemo te fotografije kot likovna dela, namesto da bi vsak po svojih močeh nekaj naredili, da bi se stanje v katerega je zašla naša družba spremenilo. Čeprav reakcije kot je bilo gibanje Occupy Wall Street niso bile uspešne. Pomembnejše se zdi prizadevanje za uveljavitev univerzalnega temeljnega dogodka, kajti le tako se lahko nadejamo pravičnejše porazdelitve bogastva v sicer bogati družbi, v kateri živimo.

Delček razstave Uroša Zavodnika.

Kdor spremlja dnevne novice in ponesrečene vladine ukrepe ve, da je iz dneva v dan slabše. Prav neverjetno je kako so ekonomisti in politiki lahko tako zafurali sistem, v katerem smo dolgo dobro živeli. Danes je marsikdo od tistih, ki imajo službo na robu revščine in komaj preživi. Še več je tistih, ki so izgubili delo in nimajo več kam. Prav tako lahko dvomimo v vse tiste silne statistike, ki jih vidimo v časopisih in zvečer na poročilih, saj govore o minimalni brezposelnosti. Vsi pa vemo, da je realnost veliko hujša.

Še hujše od brezposelnosti pa je ravno delo na robu ali working poor, kot ga tukaj opisuje Uroš Zavodnik. Teh ljudi ne vodi nobena statistika, le od časa do časa lahko zasledimo, da se število revežev povečuje in to kljub temu, da so ljudje zaposleni in prejemajo plačo.

Fotografije so nastale pred štirimi leti predvsem v Celovcu, kjer je Zavodnik študiral. Prikazujejo vso bedo lepega in čistega Celovca, kot ga poznamo. Kamor hodimo predvsem po nakupih in se ne damo motiti nadležnim brezdomcem in beračem. Čeprav jih srečujemo na ulici, jih komaj opazimo, kajti hote ali nehote jih odrivamo nekam v podzavest, kjer ne kvarijo podobe idealnega nakupovalnega raja. Neredko oblasti te ljudi preganjajo, kot bi se bale, da nam bodo razkrili resnico. Kot vidimo iz teh fotografij obljubljena nakupovalna dežela v svojem bistvu skriva mnoge pasti in svojo temno plat. Mogoče je kontrast, ki nastane med zloščeno podobo avstrijskih trgovin in njihovim ozadjem še močnejši, kot ga lahko vidimo pri nas, kjer takšnih prizorov tudi ne manjka.

Fotografije na razstavi so razporejene v določenem redu, saj se po vsebini dopolnjujejo. Kot rečeno govorijo o migrantih, ki prihajajo pogosto iz revnih dežel v Avstrijo, kjer se na videz cedita med in mleko. Ti ljudje kmalu spoznajo, da temu ni tako, da je izobilje prihranjeno le za nekaj procentov družbe. Med tem ko morajo drugi za preživetje trdo delati in nekateri, kar je še huje, kljub temu ne zaslužijo dovolj.

Za razliko od razstave Auslenderji, Mateje Kotnik in Jožeta Suhadolnika, ki je bila na ogled v Galeriji Ravne marca, kjer so bile predstavljene fotografije prav tako dopolnjene s tekstom, so fotografije Uroša Zavodnika bolj umetniške. Če je pri Auslaenderjih šlo v prvi vrsti za novinarsko reportažo, za dokumentarno fotografijo, je tukaj pred nami umetniška fotografija, ki gradi na črno belih kontrastih in simbolizmu. Na fotografijah spremljamo portrete obubožanih, nesrečnih ljudi, nekatere mestne vedute, kot so železniški tiri ali stopnice. Zadnji seveda ne skrivajo svoje simbolike prihajanja in odhajanja, izbire poti in križišč.

Kar je seveda vse lahko metafora običajnega življenja. Potem so tu nekateri žanrski prizori, pa vse tja do ekspresionističnih rok, ki enkrat drže palico in potem rumene regratove cvetove, ki v svoji minljivosti poudarjajo globoke razpoke zdelanih rok. Tudi te fotografije so dopolnjene z besedili, izjavami portretirancev, ki so pritrjene neposredno na njih. Iz njih izvemo o konkretnih usodah in prestavijo razstavo umetniških fotografij na področje socioloških raziskav.


Uroš Zavodnik
NA ROBU
50 fotografij in video

Galerija Ravne & KGLU Slovenj Gradec
Gledališka pot 1, Ravne na Koroškem
11.10. – 2.12. 2012
Odprto: torek in četrtek od 16:00 do 19:00 ure, sobota od 9:00 do 12:00 ure.
www.glu-sg.si/sl/galerija-ravne/sedanje-razstave/products/view/23/86

 

Najbolj brano iz KULture

Bajtin referendum

Ste danes dobre volje?
 
Vse pravice pridržane Pravno obvestilo O Bajti in avtorjih Uredništvo Oglaševanje F.A.Q Vaše nastavitve zasebnosti